Nezávazná poptávka
Vyřešíme s Vámi Vaše potřeby a připravíme pro Vás řešení na míru.
Práce z domu je v posledních dnech vzhledem k pandemické situaci stále častěji využívanou formou spolupráce mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Vytvořit si kvalitní pracovní prostředí ve svém domově ale není nic jednoduchého. Pokud s Home Officem začínáte, soustřeďte se při zařizování pracovního prostoru na tři věci – kvalitní židli, vhodný stůl a dostatek úložného prostoru.
Budete-li nyní trávit za domácím pracovním stolem desítky hodin týdně, nepodceňte výběr židle. A to nejen kvůli efektivitě práce, ale také proto, abyste si nezničili zdraví. Obecně platí, že čím více času strávíte u počítače, tím kvalitnější židli byste si měli pořídit. Židle (nebo se také pro náročnější uživatele doporučuje křeslo) by měla mít dostatečně vysoké opěradlo, měla by být výškově nastavitelná a zároveň otočná s nastavením opory v oblasti bederní páteře tak, aby šetřila váš trup i páteř. Při vícehodinovém sezení oceníte také houpací mechanismus, jenž brání tělu zůstat delší čas v jedné strnulé poloze. Příjemným bonusem jsou rovněž nastavitelné područky. Nastavte si je tak, aby při práci s počítačem svíralo vaše předloktí a nadloktí úhel 90°.
Stolů najdete na trhu nepřeberné množství a je jen na vás, která preference je pro vás ta nejdůležitější. Nejčastěji se musíte podřídit prostorům vaší pracovny. U výšky stolu ovšem platí pravidlo, že pracovní deska by měla být zhruba 74 centimetrů nad zemí. Co se týče velikosti pracovního stolu, tak obecně se dá říct, že minimální rozměry desky by měly být 120x80 cm. Pokud ale máte dostatek místa, zvolte větší stoly ve tvaru L. Sice je náročnější na prostor, ale vše máte hned po ruce. Pracujete-li ale například jen se stolním počítačem nebo notebookem, postačí vám různé typy podlouhlých stolů, případně klasické PC stoly, které jsou ergonomicky navržené přímo pro uživatele pracující s počítačem a poskytují vhodné místo pro příslušenství včetně místa pro počítačovou skříň, klávesnici a monitor. Velký boom se v poslední době strhl kolem elektricky nastavitelných stolů, u kterých můžete jak sedět, tak stát. Nepodceňte kromě délky pracovní desky také tloušťku. Čím masivnější stůl bude, tím bude pevnější a odolnější při zatížení.
Pokud nemáte k dispozici opravdu velkou místnost, kam by se vám vešel obrovský stůl, zřejmě budete muset pro úložný prostor vymyslet ještě jiné varianty. Řešením mohu být různé typy regálových skříní a také polic, přičemž mezi nejpopulárnější patří ty závěsné, jež velmi dobře řeší potíže s nedostatkem místa na pracovním stole. Dobře si také rozmyslete, co kde budete skladovat. Potřebujete-li například prostor pro tiskárnu a jiné větší příslušenství, sáhněte po kvalitní skříňce nebo komodě. Využít můžete i prosklené vitríny, ve kterých ihned uvidíte, co kde máte uloženo. Pokud pracujete s důvěrnými dokumenty, vyberte si nábytek opatřený zámkem. Nehrozí tak, že by si například vaše děti začaly hrát s důležitými smlouvami.
Židle, stůl a dostatečný úložný prostor jsou věci, bez kterých se při práci z domova neobejdete. Existuje ale i celá řada dalších pomůcek, která vám bude k ruce a práci vám zpříjemní a ulehčí. Může to být například magnetická tabule, díky které si lépe utřídíte myšlenky. Zejména v zimních měsících, kdy se brzo stmívá, oceníte také moderní LED lampy, jenž šetří váš zrak, vhod může přijít i masážní opěrka nohou, která zabraňuje nepříjemnému otékání dolních končetin.
Home Office nemusí každému vyhovovat, proto je důležité si vytvořit komfortní pracovní prostředí. Nebojte se si dát do pracovní místnosti věci, které máte rádi. Dejte si na stůl rodinnou fotku, pokud vám pomáhá hudba, pouštějte si ji jako podkres. Aby práce byla efektivní, přikládáme ještě pár rad, které se i nám dlouhodobě osvědčují – dělejte si pravidelné přestávky, udržujte pravidelný kontakt s kolegy, odškrtávejte si úkoly a nezapomínejte na dostatek světla!
Možná jste to ani netušili, ale pro pracovníky využívající Home Office platí stejná pravidla BOZP jako pro zaměstnance v klasických kancelářích. To znamená, že máte možnost uzavřít dohodu o práci z domova, kde bude explicitně popsána činnost, na které se domluvíte. Do dohody máte právo zanést například informace o zadávání a odevzdávání práce, místu výkonu práce, termínech plnění úkolů, čerpání bezpečnostních přestávek nebo například o tom, jestli budete pracovat i v nočních hodinách.
Pokud si myslíte, že vás při práci ohrožují vedlejší okolnosti, můžete se zaměstnavatelem sepsat analýzu rizik. Tuto analýzu je možné zpracovat za pomoci zaměstnancem předložené dokumentace (například návodu výrobce), fotografií pracovního místa či zaměstnavatelem vyhotovených kontrolních listů.
Zároveň platí, že zaměstnavatel by měl vaši domácí kancelář vybavit ideálně firemním zařízením, například počítačem, notebookem, telefonem, přístroji, kancelářským nábytkem nebo dalšími předměty pro výkon práce, za které nese zaměstnanec odpovědnost. Jednou z variant, ke které se v současnosti HR oddělení velkých firem kloní, je systém voucherů. Využít se dá například na nákup kvalitní kancelářské židle. Jde o benefit, který zaměstnanci oceňují. Nejenže firma tímto způsobem zajišťuje vhodné pracovní prostředí, ale zaměstnanec si sám může vytvořit podmínky, které mu vyhovují. A firmy dobře vědí, že spokojený zaměstnanec, je výkonnější zaměstnanec…
Pokud máte zájem o VOUCHER (dokážeme vám připravit i voucher na míru) - napište prosím na mail:
Líbí se vám naše řešení?
ZAŠLETE NEZÁVAZNOU POPTÁVKU